zondag 29 januari 2017

yep, ook de astertrui gemaakt van la maison victor...

Ik zag hem vaak passeren op allerlei blogs en naaigroepjes op facebook: de astertrui. Hij stond bekend voor zijn comfort en werd gezien als een gemakkelijk naaiprojectje voor beginners. De ideale combinatie voor mij dus..Ik ben verslaafd aan comfortabele kledij. Al moet ik bekennen toch ook wat ijdel te zijn en zie ik er graag leuk uit. Tja, Jani zou grijs haar krijgen van mijn kledingstijl en al helemaal van mijn o zo chique en vrouwelijke schoenen 😁..Ik moet toegeven: ik vind mooie elegante schoenen op hakjes super tof en cool maar ik heb redenen genoeg om deze niet te dragen... Naast pijnlijke voeten zou ik dergelijke schoenen rap naar de vaantjes helpen en zou ik steevast wegzakken in onze tuin..

Enfin, terug naar mijn naaiproject van de Astertrui. Inderdaad een gemakkelijk patroon. Al zijn er toch een aantal aanpassingen nodig. Ik heb zowel de trui als de mouwen verlengd met 5 cm. En zowel de mouwboorden als tailleboord heb ik ook langer gemaakt. Ik vind dit persoonlijk mooier. Ik heb ook gemerkt dat de halsboord wat te wijd valt. Dus daar moet ik bij een volgend project toch nog even naar kijken. Maar al bij al vind ik hem geslaagd. Hij combineert goed op mijn zelfgemaakte broek. Deze broek had ik reeds in het najaar gemaakt en draag ik ( ondanks vele foutjes) heel veel. Tja, het is dan ook weer een comfortabele broek. Hoe kan het ook anders?






Aangezien onze geitjes al eens achter onze woef gezeten hebben, blijft hij voortaan op een veilige afstand toekijken...












Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Jouw reactie hier: