donderdag 4 mei 2017

fleurige t-shirt en comfy sweater


Het patroontje van de Aster van La Maison Victot leent zich echt goed voor het maken van allerhande t-shirtjes en sweaters...

Ik heb het patroontje een beetje aangepast. Mijn eerste versie vond ik iets te ruim dus heb ik het patroontje in de taille iets smaller gemaakt. Fijn is ook dat je gewoon kan spelen met de lengte van de mouwen, de mouwboorden en de boord onderaan, waardoor je telkens toch een iets andere versie krijgt.

Aanvulling halsboord t-shirtje
In de facebookgroep: naaien voor vriendinnen, kreeg ik bijkomende vragen over het groene t-shirtje. Het is op de foto niet zo duidelijk hoe de halsboord is. Hier dus de aanvulling:
De halsboord is gewoon dezelfde kraag als bij de Astertrui :). Ik heb niet met bijkomend beleg gewerkt of zo. Ik vermoed dat het er anders uitziet omdat het halsboordje uit dezelfde stof is gemaakt. Maar het is dus dezelfde halsboord als bij de blauwe sweater.
Ik naai de halsboord vooraan wel op 1,5 cm naadwaard waardoor deze vooraan wat smaller is. Dit zorgt er ook voor dat de halsboord minder openstaat. Ik las al dat sommigen 2x de achterkant nemen van de halsboord om dit te voorkomen. Maar dan blijft de halsboord wel redelijk hoog komen. Persoonlijk vind ik het fijner dat de halsboord bij mij wat lager zit...

Ps: De Astertrui valt redelijk kort. Ik heb het patroontje dus ook verlengd. Niets zo vervelend als een trui die omhoog kruipt....

Het groene stofje was een soldenkoopje bij de Stoffenstraat.
Heel fleurig en staat me geweldig. Al zeg ik het zelf 😜.

Mijn angst voor het naaien met tricot is ondertussen gepasseerd 😄. Tricot is zalig om te naaien.  Als je met je naaimachine stretchsteken kan naaien tenminste. Lucky me, is dit het geval.
Er zullen nog vele versies volgen....

De blauwe sweaterstof komt van bij Modestofjes, net zoals de stof van onderstaande broek.
Ook de comfy-broek is zelfgemaakt. Mooie stretchstof met een jeanslook. Ik heb deze nagemaakt van een bestaande broek. Redelijk goed gelukt vind ik zelf. En ja, je hoort me al komen 😄...heeeeel comfy 😉.

Nog vragen, tips of? Laat gerust een berichtje achter op deze blog. Altijd fijn om een berichtje te krijgen 😙.






















Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Jouw reactie hier: