vrijdag 7 juli 2017

Een zomers jurkje

Ik kocht bij Den depot een punta di roma stofje voor 6 euro de meter. Een super soldenkoopje dus. Ik had nog niet met punta di roma gewerkt dus wou er voor een eerste keer niet teveel geld aan uitgeven.

Ik gebruikt een patroontje van New Look 6167.
Normaal was het voorzien met een rits maar aangezien ik een stretchstofje had, was een rits overbodig. Daarnaast gebruikte bij de hals een beleg ipv een halsboordje.

Het patroon viel groot uit en moest dus toch wat aangepast worden. Ik vermoed dat dit komt doordat ik een stretchstof genomen had.

Het naaien met deze punta di roma viel reuze mee. Maar wat nog beter is: het is echt, maar dan echt kreukvrij! Je mag het op een bolletje draaien, dan nog blijft het kreukvrij...
Daarnaast is het ook super fijn om te dragen.




En zoals jullie hieronder zien, het lukt me al goed om de tekening van de stof mooi te laten doorlopen op de verschillende delen.... Naast de zijnaden bestaat het achterpand ook nog uit 2 delen. 


Het jurkje is ook nog eens actieproof 😃




4 opmerkingen:

  1. Supermooi jurkje! Ik heb nog nooit geprobeerd een print te laten doorlopen, maat ooit zal ik die drempel toch eens over moeten...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja, ken dat :). Heel bizar eigenlijk. Plots had ik het door hoe het moest. Op zich niet zo moeilijk. Kwestie van op voorhand goed je patroondelen uit te leggen op de stof. Vooral belangrijk om te kijken dat je patroon op de zelfde hoogte doorloopt. Om te beginnen gaat dit het gemakkelijkst met een eenvoudig, klein patroontje. Kijken om de lijn te laten doorlopen wanneer je twee delen aan elkaar zet. Nadeel van patroon te laten doorlopen is dat je wel wat stof verliest. Maar ik hou de restjes en ben van plan om deze sowieso te recyclen. Honderden ideetjes in mijn hoofd....Maar ze komen er allemaal vroeg of laat uit. één per een ;).... Ik vind jouw creaties ook zeer tof en inspirerend! Groetjes en tot naais ;)

      Verwijderen
  2. Super leuk stofje! Zou ik ook meteen kopen!

    Je hebt er een leuk jurkje van gemaakt.

    Groetjes Thea♥

    Crea by Thea

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, Thea! Voel me er ook echt goed in. Heb er al veel geniet van gehad. Deze week heb ik het zelf gedragen op de receptie van een trouw :)

      Verwijderen

Jouw reactie hier: