dinsdag 23 januari 2018

Een broekrok met bloesje

De eerste maal dat ik een broekrok maakte. Ik gebruikte hiervoor het patroon Burda 6905. Voor de stolpplooien was het toch even puzzelen en zoeken maar stap voor stap kwam ik tot dit resultaat.
Ik naaide er een bijpassend bloesje bij tevens van Burda .

Er zijn zeker nog verbeterpunten maar voor iemand die ruim een jaar geleden begon is met naaien, ben ik toch best tevreden! Beetje bij beetje vult mijn garderobe zich met zelfgemaakte kledij :). Het geeft zoveel meer voldoening dan kleding gaan kopen!

De stoffen noem ik mijn "Paula stoffen". Ik heb in het najaar een hele stapel stoffen kunnen kopen met naaigerei 40 euro.  Ik kan nog zeker een 20 tal kledingstukken maken met al die stofjes ( rokken, broeken, blousjes,....) Ze behoorden tot een ervaren naaister (Paula) die een aantal jaar geleden is gestorven. Toen haar echtgenoot moest verhuizen zocht hij naar iemand die de stoffen met naaigerei wou overnemen. Via via werd ik gecontacteerd. En zie hier het resultaat van enkele "Paula stoffen".






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Jouw reactie hier: