woensdag 10 mei 2017

Van Burda patroon "7400" naar een Burda patroon "à la Vero"

Het was met vallen en opstaan: het vinden en het maken van een goed zittende broek.
Ik gebruikte hier reeds het patroontje van Burda 7400. Het oorspronkelijk patroon viel nogal tegen. Ik moest gaandeweg dus veel aanpassingen doen en als beginnende naaister viel dit dus niet mee.

Daarom durfde ik me niet onmiddellijk te wagen aan het maken van een tweede exemplaar.
Maar ik vatte mijn moed samen toen ik een mooi soepel stofje vond. Ik waagde me dus nogmaals aan het patroon van Burda 7400 en noteerde stap voor stap de wijzigingen die ik deed om tot een goed zittende broek te komen.

Ik maakte er tevens terug een t-shirtje bij zoals hier beschreven.

Zowel het stofje van de broek als van de t-shirt komt van modestofjes. De stof van de broek valt heel soepel en is een stretchstofje. De stof van de t-shirt is een katoenen tricotje.

Benieuwd naar de aanpassingen die ik deed?
Die vind je op het einde van dit blogbericht weer.

Ik hoor graag wat jullie ervan vinden! Laat gerust een reactie achter onder dit blogberichtje 😍.
Tips, opmerkingen en/vragen? Laat maar weten!
























Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Jouw reactie hier: